1. aug. 2012

Sjalsperren en knust...

... og en hel verden av lekre mønster åpner seg! Jeg kan ikke forklare hvorfor denne sperren har vært der, det har bare blitt til at min forkjærlighet for barnetøy på pinne 2,5 - 3 stadig har vunnet i kø-kampen...

I sommer bestemte jeg meg for å prøve meg på et lite sjal, jeg skjøv prosjektet litt og litt foran meg, men tilslutt fikk jeg endelig begynt... det gikk tregt i starten, det måtte da gå an å få pugga dette blonde chartet uten at?? hm... noen system??? Joda, det var det, så når jeg da speeda opp var det ferdig på 3 dager! Dette er en gave, så det kommer nok snart et nytt et på pinnene til meg selv:)

... og mens jeg har strikka har jeg brukt en del tid inne på ravelry for å se på alle de lekre sjalene jeg nå kan ta fatt på!!!




Vel, siden jeg ikke har strikka sjal før eier jeg ingen blokke-sett heller, så nå må jeg finne meg en kreativ måte å få blokka på!!

Sjalet er fra Knitty`s tidlige høstkolleksjon og heter Unleaving (gratis mønster) det er en smal type og supert nybegynner strikk, så får jeg avansere etterhvert;)



6 kommentarer:

  1. Det ble fint! Gratulerer med hinder overvunnet, nå er det en hel verden av mønster som frister!

    SvarSlett
  2. Så bra - sjal er jo gøy!
    Hm, blokkesett? Jeg brukte lekematta til ungene og vanlige knappenåler, det fungerte bra.

    SvarSlett
  3. Ja, er det ikke moro å strikke sjal! Har man først strikket ett, blir det fort mange :)Og så nydelig farge det er på sjalet ditt! Hva slags garn er det? Likte så godt at det var litt melert :)
    Du trenger ikke noe eget dyrt blokkeutsyr; laken/badehåndkler el.lignende + snakkenåler holder lenge :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er strikket i wollmeise:) Godt sommerstrikke garn. Jeg liker også meleringen i det garnet veldig godt! Da får jeg prøve meg på litt blokking... Takk for tips!

      Slett
  4. Jeg blokker på gjestesenga, legger et håndkle på og må bare passe på at alle knappenålene blir tatt ut, hvis ikke kan det bli en "hyggelig" overraskelse til neste gjest....

    SvarSlett
  5. Så flott at du har funnet ut at sjal er gøy å strikke. Kjøp deg en puslespillmatte på Biltema (69,-) den er flott å bruke og tar liten plass når du ikke bruker den. Ordentlige nåler er også et must! Lykke til!

    SvarSlett