6. aug. 2012

Fokusert ustrukturert

Restegarnet må det gjøres et innhogg i med ujevne mellomrom... da kan det gjerne være litt ustrukturert i strikk, som striper, det er da restegarn! Men for en som systematiserer uten å tenke over det, setter symmetri høyt og liker at ting matcher er det ustrukturerte å tenke laaaaaaangt utenfor boksen. Så nå gjør jeg et tappert forsøk på å være så tilfeldig i fargevalget at det ikke blir noe fast mønster, du verden så mye tid jeg bruker på "tilfeldig" fargevalg...




(Jeg har nok dessverre fått ikke bestått allerede... den oransje klarte å lure seg inn med neste stripe akkurat i samme avstand, 9 i mellom, som etter første oransje stripe... hm...)


11 kommentarer:

  1. Så fint det blir:) Og må smile litt og si meg helt enig i at det faktisk er vanskelig å få fargene til å bli tilfeldig.

    SvarSlett
  2. Restegarn er undervurdert... Lua di blei super, ser nesten ikke symetrien... hi hi hi ;)

    SvarSlett
  3. Godt å høre det bare ikke er meg som strever med å være ustrukturert...

    SvarSlett
  4. Å, men dette blir kjempefint! Hurra for rester :D

    SvarSlett
  5. Syns det blei riktig så fint.

    SvarSlett
  6. Restegarn er kult! Har en tendens til selv å tenke at nei, det der blir ikke fint. Men når det er ferdig og man ser hele så blir det jo så kult!

    SvarSlett
  7. Så flink du er å bruke rester!
    Jeg kan ikke skryte på meg det, så jeg har levert posevis til sfo her i nærheten.

    Den kjolen i forrige innlegg var bare helt nydelig! Fargene passa så godt sammen:) Orange og lilla er knæsj:)

    SvarSlett
  8. Kjenner igjen den med å være systematisk. Så jeg har finni en systematisk måte å være usystematisk. Jeg har fargene i en fast rekkefølge,Enten skrivd opp på liste eller liggende i en krok ungene ikke kommer til. også knotter jeg en terning. Viser den 4, ja da blir det farge 4 i rekka etter den fargen jeg brukte. Da er det hvertfall terningen som tar valget. :)
    Det er gull å få brukt opp rester!!

    SvarSlett
  9. Takk for hyggelig kommentar hos meg :) Denne restegarnsgenseren så jo ut til å bli vanvittig fin!! Jeg kjenner meg veldig igjen i dette med tilfeldige striper - det er jammen ikke lett ;)

    SvarSlett
  10. Hehe, jeg må le! Syns du er veldig flink som prøver iallefall!!! ;)

    SvarSlett
  11. Fiiine glade farger! Liker

    SvarSlett