8. aug. 2012

Unleaving...

... er navnet på det lille sjalet som snart drar her i fra! Det er gave til ei som har bursdag i disse dager. Nå er det vaska, blokka og klart.

Men når sjalsperren endelig er sprengt er det jo bare å sette i gang med et nytt??? Lurte på om jeg kanskje skulle strikke et til av dette nå når jeg enda husker mønsteret utenat. (går utrolig mye raskere da!) Samtidig sitter jeg nesten hver dag og fristes av utallige nye mønstre, og nå er det høst og flere har lovet at mønstrene på sine sjal skal komme i september... sitter hardt på hendene for å ikke starte på for mange prosjekt samtidig nå.




Unleaving er et gratis mønster på kntty.com som jeg fant via Ravelry. Det hører til tidlig-høst kolleksjonen deres i år. Jeg er ikke så vant med å bruke store sjal, så jeg liker godt når de kan knyttes rundt halsen og  brukes som skjerf på kalde dager. 




Mønster: Unleaving av Lee Juvan (gratis)
Garn: Wollmeise (farge er dessverre glemt og lappen borte...) 108 g
Pinnenr: 4

Tusen takk for alle gode blokke tips!! Det ble gjestesenga som ble min gode hjelper denne gangen, før jeg går til innkjøp av puslespillmatter i god tro på at det blir strikka flere sjal som trenger blokking!


3 kommentarer:

  1. Det var et utrolig nydelig sjal! Fikk lyst på et slikt et sjøl... Jeg er heller ingen sjalbruker, men synes det er utrolig mange flotte mønstre der ute. Er nok mest realistisk å satse på et som kan brukes som skjerf ja:)

    SvarSlett
  2. Fint sjal! Liker fargen, liker mønsteret - takk for link!

    SvarSlett
  3. Nydelig!! :)

    SvarSlett