23. aug. 2012

Her er jakka...

... Selv om modellen er forkjøla og streiker, og alle bilder fortsatt taes med mobilkamera...

Jeg så en jakke i en butikk i sommer. Hadde du sett samme jakke som meg hadde du nok aldri endt opp med denne, men når bildet av den jakken smelta sammen med allerede eksisterende ideer i hodet mitt ble dette resultatet!

Utgangspunktet for jakken var ønsket om å kombinere et litt røft spunnet garn med et glattere, fletter og knappe-miks, jeg fikk med alt.

Denne er strikket i str 1- 2 år, dvs den passer til min snart 1 åring, men har lange armer og bol slik at den kan brukes leeeeenge.





Og kamera... det er fremdeles i Finnmark. Vi etterlyste det i dag siden det nå har gått nøyaktig åtte dager siden det skulle sendes og posten reklamerer med 2-5 dagers sendetid for pakker. Det vil si at når vi trakk fra helgen skulle den selv om det gikk i seneste sendetempo vært her. Men, det var ikke sendt. Nå skal det sendes i morgen(er jo lov å krysse fingre og tær og håpe...) Som flere av mine finnmarksvenner siterer; "Har du det travelt kunne du kommet i går" Siden vi ikke har planer om å ta en ny kjøretur alle timene for å hente det får vi bare smøre oss med masse tålmodighet!




Mønster: Egen blanding av ideer
Garn: Pt 2 og Wollmeise (totalt 159 g)
Pinnenr: 3
Str: 1-2 år


8 kommentarer:

  1. Det var en herlig jakke! Morsomt å mikse og trikse litt!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Nydelig fargekombinasjon. Lurer på når jeg greier å fri meg fra oppskrifter.... Har foreløpig nok med mønster og enkle fletter:)

    SvarSlett
  3. Skikkelig fiin jakke. Flotte kombinasjoner med både garn, mønster og knapper !

    SvarSlett
  4. Nydelig! Ekstra gøy at den ble til som en "egen blanding av ideer", -har som mål å gjøre mer av denslags fremover :-)

    SvarSlett
  5. Så fin den jakka ble!!

    SvarSlett
  6. Utrolig lekker! Så flink du er som tar vare på flyktig inspirasjon, og lager noe eget av det! (0:

    SvarSlett
  7. Utrolig kul jakke! Særlig flott med flettene i kontrastfarge.

    SvarSlett