4. aug. 2012

Det skinner igjennom!

Jeg klarte å være ute akkurat de 7 min det var et lite gjennombrudd i skylaget i morgentimene i dag! De få minuttene sola titter frem må den nytes:) Blandt annet til litt fotografering utendørs uten å bli våt... både jeg, kameraet og ferdig strikket.

I dette mønsteret har jeg latt det gule skinne litt gjennom også... Jeg har dessverre ingen modell som passer inni, men når den kommer på vil det som det viser på bildet bli et lite strekk som gjør at det skinner igjennom...




Denne kjolen var en del av sommerstrikket, og spennende hånballkamper de siste dagene brukes til ferdig stilling. Så da må jeg kunne si meg fornøyd med både Vega-genser, Unleaving sjal og Lillesøster kjole panlagt og fullført! Check!

Jeg var litt spent på hvor langt en hespe wollmeise rekker, så jeg strikket str 2 år... har fremdeles litt igjen av den lilla fargen av en hespe, så den rekker laaaaangt:) (og kjolen blir hentet frem til bruk om et lite år tenker jeg... alt som strikkes for stort vil jo forhåpentligvis passe etterhvert av barnetøy)




Knappene er handlet inn hos den lokale langeren. Helt super fargematch, og prisen... 3 kr stykket! Jeg kjøpte alle som var igjen. Et lite tips; flere av knappeforhandlerne her i området endrer aldri knappeprisene på knapperøret og  selger nydelige skatter til under 5 kroner stk!




Garn: wollmeise, 157 g
Pinnenr: 3 og Heklenål 2,5
Str: 2 år


11 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Lillesøsterkjolen er skikkelig fin, bare litt liten til mi snuppe på 4...... Her har du skikkelig gjort den spennende med de fine fargene :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin lillesøster kjole :) Denne står også på min strikkeliste (som mye annet) ;)

    SvarSlett
  3. Den kjolen var lekker i nydeleg fargar.

    SvarSlett
  4. Skikkelig fin, og hvilke spreke farger. Knappene var absolutt prikken over i-en. Litt misunnelig for at du får tak i slike billige knapper :-)

    SvarSlett
  5. Den va no berrre so fin!

    SvarSlett
  6. Kule farger! Den er så skjønn i bruk, først som kjole og så tunika, et utrolig sjarmerende mønster!

    Og veldig kult med det gule som titter frem.

    SvarSlett
  7. Utrolig søt og jeg digger fargekombinasjonen!

    SvarSlett
  8. Utrolig kul variant av lillesøsterkjolen. Gøy når du gjør den helt til din egen, og ikke minst inspirerende:-)

    SvarSlett
  9. Råstilig!
    Her tror jeg det må hermes ...

    SvarSlett