10. aug. 2012

Erme-ridder

Min mann kom hjem fra jobb for noen dager siden og kunne fornøyd fortelle at ammetåken ikke er forskningsbasert. Det var tvert imot motsatt, etter 6 mnd husker mødrene bedre. Hmmm... Jeg har ikke fått dobbelsjekka artikkelen han refererte til, men noe sier meg at han ikke vil godta den unnskyldningen like lett i fremtiden.

Ammetåke eller ei, jeg hadde glemt at hver genser skal ha TO strikkede ermer. Kjole, sjal, tunika og vestestrikk har klart å fortrenge denne sannheten. Så når jeg da går løs på intet mindre enn fire prosjekter etter hverandre som krever ermer, blir det åtte stk! Den ene lille jakka nærmer seg ferdig, bolen på neste er unnagjort, så når jeg nå begynte på tredje genserprosjekt startet jeg med ermene først, i et iherdig forsøk på å lure meg selv til å tro at det da går raskere. Ja, jeg er lettlurt, dette er erme nummer to, så jeg blir nok ferdig innen bursdag i slutten av denne måneden. Da kan jeg snart si meg halvveis fedig med erme-strikket til disse prosjektene, jeg skal komme i mål med å felle erme for erme, om jeg så må endre taktikk underveis...





4 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i ermefobien men det ble MYE lettere å strikke ermer da jeg oppdaget Magic loop. Anbefales absolutt:-)

    SvarSlett
  2. Erme ridder. Fnis.

    Jeg har begynt med å strikke ermene først. Det hjalp på motivasjonen min, pussig nok.

    SvarSlett
  3. Ammetåke er sikkert ikke forskningsbasert, men kjenner ihvertfall at å stadig være oppe om natta gjør litt med hodet. Har fulll forståelse for litt ammetåke.

    God ide og strikke ermene først. Ser også ut som en veldig fin genser, spennende og se resultatet etterhvert:-)

    SvarSlett
  4. Lurt å strikke ermene først!!! Har en bole her som ligger å venter og venter på ermene sine ;)

    ...å ammetåka - garantert en stor feil i den artikkelen gubben leste ;)

    SvarSlett