25. aug. 2012

Kant i kant

Alle strikketøy må legges opp og felles av... jeg er skikkelig vanemenneske hva kommer til dette, og bruker stortsett opplegg og avfelling som jeg lærte da jeg begynte å strikke, med mindre oppskriften sier noe annet. 

Etterhvert som strikkeverden har utvidet seg og blitt internasjonal for mitt vedkommende ser jeg at norske mønster er ganske så tradisjonelle med tanke på vrangbord evt. rillekant og i sjeldne tilfeller kant av perlestrikk. Men mange andre eier ikke denne tradisjoenen og lar opplegg og avfelling være endel av mønsteret, bare å se forsiden av denne boken presenterer muligheter, og her er intet mindre enn 54 forskjellige forslag. Javisst skal det eksperimenteres videre... kanskje du også har lyst på denne? Jeg har kjøpt min på The book depository. (sender fra uk, så er her portofritt ila av en uke) Den kom ut i år, og gir gode bildeforklaringer på hver teknikk.




Det gav så absolutt mersmak å lage min egen mønstermiks (forrige innlegg), så det blir det nok mer av! Tusen takk for oppmuntring her på bloggen, det setter jeg stor pris på!!


2 kommentarer:

  1. Takk for kjempegodt tips :-) Jeg eeelsker bøker som dette!

    SvarSlett
  2. Denne er på vei i posten fra Amazon! Jeg digger sånne bøker, de gir så mye inspirasjon.

    SvarSlett