26. sep. 2012

Opptimistisk på vrangsiden

Husfliden hadde halv pris på utgående mirasol farger. Denne rosa ble det med flere nøster hjem av, uten noe bestemt prosjekt i tankene... Jeg kikka litt i køen av kommende prosjekter for å se om noe kunne passe, vesten "lille gåsunge" er strikka i nettopp dette garnet. (jeg bruker gjerne annet garn enn oppskriftene oppgir, det avhenger av tilgjengelighet, fargeutvalg, lagerutvalg osv...) Men nå altså; rosa gåsunge, det får bli et fantasiprodukt!?

Så var det vrangmaskene da?? Sluttproduktet ser absolutt ut til å inneholde en del av dem... og etter Kjole og lue-hals i de 2 foregående innlegg med megder av vrangmasker ble prosjektet nesten, bare nesten dyttet lenger bak i køen. Heldigvis leste jeg gjennom oppskriften først; og jammen strikkes den med vrangen ut, for å redusere nettopp antallet vrange-masker! ... hvertfall til det deles for ermeåpning. Så da er jeg optimistisk i gang igjen da... På bildet ser du altså vrangsiden ut:




....og rosene??? Fikk de i gave av gode venner i helga, de står bare såååååå nydelig og fikk danne bakgrunn for det roooooosa strikkeprosjektet!


3 kommentarer:

  1. Spennende å se den i rosa. Og takk og pris for prosjekter som kan strikkes mest med rettmasker, og så vendes, for de vrange maskene er jo ofte fine ;o)

    SvarSlett
  2. Denne vesten var nydelig! Kanskje den også snart må prøves her i huset...har bare mye i kø før det - og TTT ;)

    Har funnet en julekjole jeg skal prøve meg på til T...ville helst hatt den i en litt dus og nøytral farge, men jammen meg ble den lilla...prøvde meg litt forhandling, men ikke poeng i å strikke noe som knapt blir brukt pga at det er feil farge...hehe ;)

    Joi

    SvarSlett
  3. Denne vesten er bare så fin. Og Marisol var også godt å strikke med synes jeg. Og jeg må absolutt ikke få med meg at det er billig garn... Jeg må strikke av lageret mitt. Punktum.
    Heldiggris som kan kjøpe ;)

    SvarSlett