17. sep. 2012

Favorittmat: Strikkepinner

Ja, jeg innrømmer gjerne at vi har hybelkaniner boende, som ikke betaler husleia, men at de spiser strikkepinner det begynner jeg å bli mektig lei av!




Denne pinneoppbevaringsveska er super! Lett å dra med seg når jeg skal på ferie og ikke helt klarer å bestemme meg for alle prosjekter før jeg drar... og mannen i huset har lært seg strikkepinnenummersystemet, slik at han når han kommer over noen pinner på egne veier legger dem på sitt hjemmerom i veska. 

Men, det er HELT TOMT FOR PINNE NR 4! Ingen rundpinner i noen lengder... så da sitter jeg her da på en mandagskveld og lager blogginlegg om strikkepinnespisere i stede for å begynne på de to neste planlagte prosjektene som begge(!) skal vokse frem over pinne... ja nummer 4! 




Om veska? Kjøpt på marked i Hauge i dalane av en husflidsdame for godt to år siden. Masse plass til 5-pinner og lommer mellom de store rommene til små rundpinner i tillegg! Alle trepinnene har fått sitt hjem i denne. Aner, virkelig aner ikke hvem som har spist opp 4 erne, de må nok erstattes i løpet av morgendagen... Både vest og lue garn vil, vil, vil...


5 kommentarer:

  1. Morsomt at du mangler pinne 4, jeg måtte nemlig nylig gå til naboen for å få tak i pinne 4. Mine var også merkelig nok borte....rart det der!

    SvarSlett
  2. Eller, det var vel feil å bruke order morsomt...for morsomt er det jo faktisk ikke. Det er jo irriterende...:/

    SvarSlett
  3. Ikkje kjekt, eg mangla pinne 3.5 her for ei stund sidan. Fint etui du har.

    SvarSlett
  4. Er det noe i lufta? Det har forsvunnet to 4'er rundpinner her de siste ukene. Jeg skjønner ikke hvor det har blitt av dem! :O
    Krysser fingrene for at de dukker opp både hos deg og meg ;)

    SvarSlett
  5. Kanskje 4´erne er sammen med alle enkeltsokkene som har en lei tendens til å forsvinne i intet?!?! Fikk et internt bilde av et stort sort hull som sluker til seg alt som bare blir borte... :-D Regner med at nye 4´ere er på plass og at du er i gang med nye prosjekter allerede! :-)

    SvarSlett