19. sep. 2012

Strikka "dongeri-kjole"

Dette garnet gav meg skikkelig dongeri følelese, så dette blir høstens dongeri-kjole, som er veldig myk og god! Mønsteret bestemte jeg meg for å strikke med en gang jeg så det. Dessverre syns jeg at bildet i oppskriftsheftet er strikket i et veldig mørkt garn slik at den enkle skjønnhet ikke kommer så godt frem.





Kjolen er "Smilla`s kjole" av Susie Haumann, den er strikket i ett stykke fra toppen og ned. Dessverre... et hav av vrangmasker! Men når den kom på modellen her er smerten over alle vrangmaskene nesten(bare nesten) glemt.




Modellen har rukket å bli ett år, og har til mammaens glede allerede sans for kjoler. Hun glatter på skjørtet og smiler slik bare en fornøyd ett-åring kan. 

Ingen små eller store endringer gjort denne gangen(!) Meget nøye nedtegnet mønster (som mange av de danske er) men mønsterrapporten går over 6 pinner, så da går det fort av seg selv. ... Jeg la forresten til 5 cm på lengden da oppskriften ikke går lenger enn 12 - 18 mnd. Da varer den forhåpentligvis litt lenger?!




Garn: Gepard garn, woolcotton, 126 g
Pinnenr: 3,5
Heklekrok: 3,5
Str: 1-2 år


14 kommentarer:

  1. Så fin! Den burde du være veødig fornøyd med.
    Annelive

    SvarSlett
  2. For en utrolig nydeilg kjole! Så herlig på den skjønne jenta! Det er noe med de vrangmaskene ja, jeg kunne nesten kjenne at jeg ble sliten i armene gitt....:)

    SvarSlett
  3. Supersøt!!! Kan godt forstå modellen er strålende fornøyd! Tror det er en modell her også som hadde satt veldig pris på en kjole ;) Akuratt nå er den en lue til henne på pinnene, men jeg får ofte presisert at det er altså kjole som er ønsket - og helst en rosa OG lilla ;) Kjipt at dette mønsteret ikke går lenger opp i str. men det er vel kanskje likegreit - hadde nok ikke blitt ferdig på noen år med alle de vrange maskene...hehe ;)

    SvarSlett
  4. Super fin kjole og nydelig farge :-)
    Men med et hav av vrangmasker, så kan jeg kanskje strikke den til et potensielt barnebarn som det er et hav av tid til er overhode aktuelt :-)

    SvarSlett
  5. Veldig flott kjole og modell :-)

    SvarSlett
  6. Så fin den var! :-) Vrangmasker til tross, du er kjapp med pinnene og nye kreasjoner popper frem kjempefort! Her går det mest i små plagg i tynt garn for tiden. Miss you!

    SvarSlett
  7. Så nydelig kjole! Absolutt verdt alle vrangmaskene.....ihvertfall når man er ferdig:-)

    Ønsker degen fin strikkekveld

    SvarSlett
  8. Fin kjole, og takk for kommentar hos meg :) Er veldig fornøyd med lua selv, men kan jo ikke garantere at du blir fornøyd. Men den er verdt et forsøk, og Nepal, som jeg brukte, er jo ikke det dyreste garnet, dersom du ikke skulle bli fornøyd :)

    SvarSlett
  9. Den var fantastisk flott! Liker blått som kjolefarge veldig godt!

    SvarSlett
  10. Oi så fin den ble, nydelig farge og flott modell. Den kjolen ligger i køen min også, dersom det er ei jente i magen =)

    SvarSlett
  11. Så fin den blei!! Må berre sei at eg e imponert over produksjonen min venn, du er så flink!!

    SvarSlett