24. sep. 2012

Regner med den blir elsket...

Om lua blir elsket gjenstår å se, men lue å hals i ett er jo bare supert til en ettåring som utforsker alt... og gjerne vil dra av lua om det kunne være mulig!

Denne modellen sitter utrolig godt på. Den er utprøvd i nydelig høstvær i dag både i lek, vogn og stabbing på egen hånd, innkludert opp-plukking i fart av mamma med vogn og handlevarer. Den satt perfekt når vi kom hjem igjen også. Så da er det kanskje ikke et for stort navn å fylle med "elskede". (om det er lua eller den som fikk lua som er den elskede vites ikke... ) Hals-lua er iallefall Beloved av An-Magritt Eide




Ikke mye endringer gjort i mønsteret her; da jeg strikka med et litt tynnere garn enn oppgitt i mønster la jeg til 1 cm etter uttak og fellinger for å få rett total lengde. Og, jeg passa på at vrangborden traff midt foran med fletta. (Obs: i det norske mønsteret står felleomgangene som felling bare på en side, pass på å felle likt på begge sider;))




Jakka er blogga før her. Men jeg måtte jo ha ei lue å bruke sammen med den! Beloved er første prosjekt ut av lue/hals typen, har tenkt å prøve meg på flere før jeg lander på vår favoritt. 


Mønster: Beloved
Garn: Wollmeise, 61 g
Pinnenr: 2,5
Str: Passer fint til 1 åringen


7 kommentarer:

  1. Veldig fin! Den har jeg også lyst å prøve meg på, synes luer med hals er så praktisk til de små.

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue, nydelig farge!! Passet jo perfekt til den fine jakka også. Jeg er også veldig glad i hals på luer :-)

    SvarSlett
  3. Å, så fin lue! Helt nydelig og fin til jakken selvsagt!
    Knallfin farge syns jeg!
    ;o)

    SvarSlett
  4. Min favorittårstid er høsten. Spesielt dei fine dagene når en kan kose seg ute i høstfargene bare i ullklær:-)
    Nydelig farge på den lua!!

    SvarSlett
  5. Hi, den lua hadde jeg sansen for:-) Sånn, nå er den plassert i køen må bare få unna et sjal først :-)Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, jeg nyter hver dag med mini ;-)

    SvarSlett
  6. Hurra, der var den ja!!! :)
    Supernydelig!

    Joi

    SvarSlett