2. okt. 2012

Pink pearl

Jeg klarte ikke å stoppe meg selv denne gangen... Jeg har et bevisst forhold til at jeg har en tendens til å velge perler i egne smykker og tilbehør, noen ganger prøver jeg hardt å velge noe annet, men kommer stadig tilbake til disse... perlene!

Som mor så barn er jo noe en gjerne hører... i første omgang er det ikke perlene hun har latt seg friste mest av, men hun vil gjerne ha på smykke (og gjerne to) hver dag. Så var det denne vesten da... jeg hadde kun sett den i duse farger tidligere, så nå strikka i rosa, ble perlene signaturen min. Jeg hadde lagt den klar til fotografering etter kanter var hekla, tråder festa og knapper sydd i. Med en gang snuppa stod opp gikk hun bort til vesten, studerte knappene leeeenge og gikk og bar på den frem til første hvil utpå formiddagen. Den fikk mye kos og omsorg denne vesten. Om det var fordi den var myk og god, eller det var perlene som gjorde utslaget vites ikke, men den ser absolutt ut til å være godkjent når den taes frem til bruk om noen måneder.




Som nevnt i forrige innlegg holdt denne vesten på å havne et godt stykke lenger bak i køen pga mengden vrangmasker. Heldigvis leste jeg igjennom oppskrifta først; siden den strikkes med vrangsiden ut er antall vrangmasker begrenset til de helt nødvendige for å få denne flotte looken!! Jeg er strålende fornøyd! Flott design og velskrevet oppskrift fra Rare rusk. Det er nok stor sjanse for at jeg prøver flere av hennes vest-mønstre. 


Myke fakta:
Garn: Mirasol, 92 g
Pinnenr: 4
Heklenålnr: 3,5
Str: 1-2 år (romslig :))


6 kommentarer:

  1. Så fin! Denne vesten ligger i køen min på Ravelry. Skulle visst ikke ha gått fort forbi den kurven med Mirasol på tilbud allikevel, skjønner jeg... :-)

    SvarSlett
  2. Knall, så kult! Nå må jeg jammen få prøvd dette mønsteret, det er jo kjempefint!

    SvarSlett
  3. Kjempesøt vest, og takk for mønstertips ;) Fint med perleknapper også!

    SvarSlett
  4. Utrolig søt!!! :) FIkk lyst å lage!

    SvarSlett
  5. Nydelig i sjokkrosa! Har så lyst å strikke den vesten!:) Ha en fin dag :)

    SvarSlett