30. okt. 2012

Rognebærjakka

Da var den ferdig - Rognebærjakka!!! Jeg rakk det før Sidensvansene har spist opp alle rognebæra... men nå er det røde bær på brune stilker og masse, masse snø! Snuppa fikk en søt tweed-kjole i går som passa perfekt inni jakka. Klærne er i neste størrelse - så litt å vokse inn i, håper den holder helt til neste sommer. 




Mønsteret er Celeste fra danske Wilfert. Den går orginalt bare til str 12/18 mnd, men med tykkere garn og en pinnestørrelse opp ble den ganske så omtrentlig i str 2 år. Av andre justeringer kan jeg nevne at jeg ikke ønska hullmønster i raglanen, og at jeg liker veldig godt å ha bare de øverste knappene igjen over kjole, så denne gangen ble det kun tre knapper. 

Garn: Dobbel tråd tynn alpakka fra Drops, 232 g
Pinnenr: 4
Str: Justert til ca 2 år


15 kommentarer:

  1. Den er aldeles nydelig!! Elsker fargene og mønsteret :) Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  2. Veldig, veldig fin jakke!
    Nydelig i den fargen og til den grå kjolen!
    ;o)

    SvarSlett
  3. For et herlig mønster! Likte veldig godt fargen, passer til mye uten å være grå, brun eller hvit, det kan vi like :)

    SvarSlett
  4. Smekkerlekker og spennende farge :-)

    SvarSlett
  5. Hei! Dette var jammen ei herlig jakke! Heldig lita jente som skal få denne:)

    SvarSlett
  6. Den vart nydeleg! Kjempe flott farge.

    SvarSlett
  7. oi, så fin den var! Veldig "min smak" :) Nydelig farge, og den passa jo perfekt til den grå kjolen :)

    SvarSlett
  8. Nydelig nydelig!!!! :)

    Å nå lengter jeg virkelig til kalde nord kjenner jeg!


    Joi

    SvarSlett
  9. Utrolig søt! Og herlig utradisjonell farge, sånt kan man like!

    SvarSlett
  10. Ååå, den jakka likte jeg virkelig! Helt skjønn var den!

    SvarSlett
  11. Flott jakke, nydelig farge- og den passa veldig fint til kjolen.

    SvarSlett