31. okt. 2011

Made in Mongolia

Noen prosjekt får med seg en spesiell historie... dette har det! Da vi for en stund siden var på vei til Mongolia trengte jeg ett lite ( i 30 grader minus må prosjektet få plass i jakkelommen...) og tidkrevende strikketøy(ville gjerne ha noe å strikke på, men bagasje plassen var veeeldig begrenset - strikketøy måtte bli med i håndbagasjen...) Perlestrikk på pinne 3 med veldig tynt garn tok sin tid ja:-) Og resultatet ble denne myke gode jakken her:
Jeg dro til butikke i dag i håp om å finne hjerteformede perlemorsknapper... men det var ikke mulig å finne!  Jakken ville jeg gjerne ferdigstille samtidig som jeg festet alle trådene, så da ble det firkanta i stede:-) 

Jakken er strikket etter mønsteret "hentesett" fra nøstebarnboka, men med litt endringer: dvs at jeg ikke strikka glattstrikk med hullbord til innbrett langs alle kanter, men rett og slett rillestrikk i stedet... da slapp jeg masse monteringsarbeid!!:-) *godt fornøyd*

Mønster: "Hentesett" fra nøstebarn(med endringer som beskrevet over)
Garn: Isager 2 (50% alpakka og 50% ull)
Pinnenr: 2,5 og 3

6 kommentarer:

  1. Næmmen så søt en blogg! Fine ting, og også oppskrifter. Jeg må følge med denne videre! Hilsen Siri:-)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin blogg du har og veldig fin jakke også;0) Jeg har akkurat blitt med i blogg verden jeg også,men har litt start problemer for jeg finner ikke bloggen min på nettet;0(

    SvarSlett
  3. Kjempesøt!!! Tidkrevende ja, men tenker det gikk radigt unna med deg likevel ;) De firkanta knappene var også kjempefine :)

    SvarSlett
  4. Den ble fin! Mye finere enn i boka, den i boka hopper jeg glatt over pga fargevalg og presentasjon. Takk for en øyeåpner!

    SvarSlett