18. okt. 2011

Høstglede!

 Det har vært en nydelig høst her... vakre farger... spesielt rognebærtreet blir skikkelig rødt!! Da måtte jeg bare bruke høstfargene i litt strikk til prinsessa her. Modellen er fra pickles med noen endringer på selene:-) se under bildet:

 Knappene er laget med knappekit fra etsy

Selene er i oppskriften rillestrikket noen cm rødt, før resten rillestrikkes i oransje. Jeg ville gjerne holde det oransje i glattstrikk og fulgte oppskriften til det var felt for seler. Da skiftet jeg til oransje, gjorde 1 mer felling enn mønsteret for å "gi" litt plass til lage kant rundt i røde riller. Selene er strikket i samme lengde som oppskrifta. Langs sidene plukket jeg opp 1 m i hver m med rødt, første p strkket jeg 2 r og 2 r sm hele p ut, deretter 1 p rett og neste pinne felte jeg av. 

Møster: Snertenselekjole fra pickles
Garn: Pickles merino ekstra fine
Pinnenr 3,5




1 kommentar:

  1. Her var kjolen ja, skikkelig kul!!!
    Gleder meg til å se bilde av prinsessa med den etterhvert! :)

    SvarSlett