16. feb. 2014

Kjole til Frøken Kanin

En liten helgegjest, mitt tantebarn, hadde fått for seg at Frøken Kanin skulle hatt kjole. Lillebroren som følger storesøster i ønskerekken hadde også en kjoletrengende Frøken Kanin. Kan tante ordne to kaninkjoler i løpet av besøkshelga?




Jeg har aldri strikket kaninkjole før, men det var jo et overkommelig ønske, så en strikketante kunne jo ikke si nei… og nå med full oversikt i garnlager falt valget på lilla Nepal. Frøken Kanin skal ikke fryse! 

Mottaker godkjente forslaget og var så spent at det ble vanskelig å sovne den kvelden. Det tok ikke så lang tid å strikke denne kjolen, ovenfra og ned, så noen timer seinere var kjolen ferdig. Kjolen ble tatt på og Frøken Kanin kunne ta seg en god natts søvn etter å ha vært modell for noen timer. 




Altså 2 x Kjole til Frøken Kanin à 58 g Nepal til hver. Strikket på pinnenr 4,5. En hjerteknapp. Med lilla kjole på er mottaker fornøyd på vei hjemover… og i bagasjen er det en helt lik kjole til lillebrors Frøken Kanin. 


11 kommentarer:

  1. Kjempesøtt! Og Veldig sjarmerende at storesøster tenkte på lillebror også :)

    SvarSlett
  2. Må innrømme at jeg ikke har hørt om "kaninkjole" før,
    men denne var riktig flott:-)

    SvarSlett
  3. For et trivelig oppdrag! Det løste du til alles tilfredshet. Klart kanin-jenter må ha god og varm kjole vinters tid!

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så herlig da! Kjolen ble jo så fin - kaninkjole! :D

    SvarSlett
  5. Så søt kjole og ikke minst snill lillesøster :-)

    SvarSlett
  6. Åh, så søt:) Heldige tantebarn!

    SvarSlett
  7. Det må jo være gøy for tante å få ett slikt oppdrag:) Jeg håper mine to tantesnupper kommer med noen liknende ønsker etterhvert;)
    Kjolen ble kjempefin til kaninen! Tenk å ha med to slike kjoler i bagasjen hjem. Garantert ett godt minne som hun vil huske lenge!:)

    SvarSlett
  8. Mai Elin25 mai, 2017

    Hei!
    Har fått oppdrag dra en Frøken Kanin frelst tantejente, og etter litt Google søking kom jeg over innlegget ditt. Du har ikke skrevet noe oppskrift på denne kjolen vel? Ser innlegget er gammelt, men prøver meg fordetom :) svar gjerne på min epost, om det er aktuelt. mvh Mai Elin (maielinj@hotmail.no)

    SvarSlett
  9. Hei! Så fin! Finnes det et mønster til denne? Har en femåring som ønsker seg veldig! Vennlig hilsen Silje (siljefredrikke@gmail.com

    SvarSlett