23. feb. 2012

En hespe her og en hespe der = heldress!

Det har vært mye snakk om restegarn rundt forbi på blogger i det siste... om det har med at en runner ett nytt år å gjøre, eller om det er generelt prat vet jeg ikke ennå... Mitt erfaringsgrunnlag i bloggverden begynner å nærme seg 1/2 år :-)


Jeg har mine mengder med restegarn, men det er kanskje ikke de som har bekymret meg mest... Det som derimot har vært en kreativ utfordring er at jeg i løpet av de siste årene når jeg har vært ute å reist har handlet garn uten at det har vært til forhåndsbestemte prosjekt... Da har det blitt med ett hespe i en farge og ett hespe i en annen farge. Så lenge jeg har strikka babytøy har det holdt med en hespe til hvert lille prosjekt! Men babyen vokser - og behovet for større klær melder seg!


Da blir det litt stripe eksperimentering:-) Det finnes utallige måter å gjøre det på, så denne gangen ble det en  todelt versjon her hos meg! Samme farge brukt på vrangbordene på armer og ben, en annen brukt på stolper og halsbord - og striper i to andre farger, med den grå som "gjenganger" Jeg fikk plukket opp det lyserosa fra bena igjen med sommerfuglknappene:-)

Mønster: Heldress fra Nøstebarn
Garn: Div. 2 tråds; Isager, Holst, BC garn og Shetland soft (214 g)
Pinnenr: 3,5 og 4,5
Str: 6-12 mnd

12 kommentarer:

  1. Kjempefin heldress i fiiiiine farger!!

    SvarSlett
  2. For en koselig dress! Kjempefine farger :))

    SvarSlett
  3. Denne var kjempesøt! Det er så gøy å se hvor forskjellige sluttproduktene blir med litt restegarn altså :)

    SvarSlett
  4. Søt dress og lur måte å kvitte seg med restegarn :)

    SvarSlett
  5. Hei - takk for fin kommentar på min blogg. Flott dress, det er utrolig hvor mange morsomme variasjoner man kan få med litt striper og restegarn!

    SvarSlett
  6. For en herlig dress, den kommer nok til å være mye i bruk. Det er gøy å bruke opp restene!

    SvarSlett
  7. For en finfin dress! Gøyalt med noe som ikke er helt A4:) Skulle jeg lagt noe av restegarn, måtte det blitt noe slikt ja. Har alt for lite garn i like farger:)

    SvarSlett
  8. Endelig! ;) Knallfin ble den, å så fint det var å kombinere de forskjellige rosa/rød-nyansene!!! :)

    SvarSlett
  9. knallfin, så gøy. Jeg elsker restegarn, det blir så hærlige ting av det. Noen ganger kjøper jeg bare masse garn i forskjellige farger kun for å ha nok restegarn :) Driver å bygge opp en restegarn bolk i min blogg :)
    Klem Christel :)

    SvarSlett
  10. Å, så kjekt å bruke restegarn når resultatet blir så flott!

    Ha ei fin helg
    klem

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig kommentar, og for en fin dress! Fine farger sammen :)

    SvarSlett
  12. Takk for kommentar, måtte inn å sjå din dress og:) Den var veldig fin! Kreativt og flotte farger.

    SvarSlett