2. apr. 2014

Kul, universal eller yndig?

Lek med knapper er gøy! Men, det kan også bli ganske så vanskelig å bestemme seg, siden jeg ikke skifter dem like enkelt som tilbehøret. 

Noen strikketøy roper knappevalget sitt underveis, andre er mye mer alt spisende, som en kjole i jeans farge. Skal den være kul? Universal? Yndig? 

Storesøster og jeg har lekt med knappene og kommet opp med flere forskjellige forslag:




Oransje knapper med sorte hjerter. Kult med oransje leggings og sorte sko. Eller sort bukse og oransje converse?




Røde hjerter på hvit bakgrunn - hjerter er jo alltid en favoritt! Rød tights? Kanskje rød body under også? Rød er jo kjempefint!! Rødt, hvitt og blått, vi nærmer oss jo 17. mai!




Ugler i ulike farger - seiler opp som Storesøsters favoritt. Ugler er artig, og farger gir alle muligheter! Her kan en jo hente ut akkurat hvilken farge en vil, hva med gult til??




Lilla er kanskje å safe litt? Disse har en enkel innrisset bord. Jeg velger (av uforklarlig grunn) ofte lilla om dagen…




Tre knapper kommer jeg alltid tilbake til. Tre hjerter for å være helt korrekt. Yndig og universalt? Enkelt å bruke til absolutt alt, også til fint? 




Kjolen har jo en del blonde strikk i seg selv også. Hmmm… Knappevalg altså! Luksus problem, men dog, ser du en favoritt er jeg åpen for innspill! Og mottakers mamma må inn hit og komme med ønsker.

Det kan jo også lønne seg å meddele at kjolen er strikket i størrelse 2 år, slik at den som skal bruke den vil være mest oppreist og løpende. Den er tenkt å være en del av mottakers sommer kolleksjon, strikket i malsens sommerull som er en ull/bomull blanding.

Bilder og faktaboks kommer når knapper er valgt og modellen har forhandlet lønn!

9 kommentarer:

  1. Åh, de røde hjertene på hvit bakgrunn var min favoritt, altså! Friskt og rent og ikke alt for sukkersøtt... :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er enig med Storesøster; jeg heier på uglene. Tror ugleknappene du viser fram blir lette å finne tilbehør til ettersom fargene er mange og ulike. Hvis man er så nøye på det, da ;)

    SvarSlett
  3. Med ei fin prinsesse inni blir dette perfekt uansett knapper!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Min favoritt er de hvite med røde hjerter♡
    Men lykke til med valget;)
    Kjempefin kjole!:)

    SvarSlett
  5. Ojoj nydelig kjole uansett knappevalg :-)

    SvarSlett
  6. Knappene på bildet 1 og 2 er favoritt hos meg. Dette var en utrolig vakker kjole, gleder meg til å se hvor du har hentet oppskriften fra:)

    SvarSlett
  7. Forslag nummer fem er min favoritt, altså treknapper med hjerter på. Spennende å se hva du velger til slutt :)

    SvarSlett
  8. Knappevalg er det verste jeg vet med helle strikkingen! Og ikke er jeg særlig vågal når det gjelder knappevalg heller, så om jeg skulle valg hadde det blitt treknapper :) hehe

    SvarSlett
  9. Så kult å se hvor stor forskjell knappene gjør på kjolen. Jeg stemmer for treknappene, mest fordi jeg er tilhenger av minst mulig vågale knappevalg ;)

    SvarSlett