27. des. 2012

Hvor er buksa mi...


... hvor er skjorta mi
hvor er munnspillet mitt med fire toner i
Hvor er Jespers hatt og hvor er ditt og datt
Jeg er sikker på jeg hadde det i går!

Hvor er vottene??? Jeg starta på et lite vintersett; votter, hals og lue en gang i desember. Vottene fikk jeg såvidt festa trådene på før mottaker tok dem på og i bruk. Halsen ble strikka noen pinner her og noen pinner der i adventstiden, og tråder festa i julen. Men nå kan vi ikke finne vottene... Så da er jeg vel like langt da... kun ferdig med en av tre plagg i settet, denne gangen halsen.




Mønster: Enkel hals fra Nøstebarnboka
Garn: Drops Merino ekstra fine, 65 g
Pinnenr: 3,5
Str: Barn


...Og når jeg først var i gang med halsstrikking strikka jeg en brun også. Den forsvant fra hendene så snart den var av pinnene. Søsteren trengte ny hals til minstegutten. Den jeg hadde strikka var brun, så jeg lurte på om en pinnefersk kunne passe?? Perfekt! (og hun syr sammen og fester tråder selv... ) Da var mottaker klar til å bruke ny varm og god hals!!! 

Jeg har blitt utrolig glad i Drops sin merino ekstra fine til disse halsene. Klør ikke og varmer sååå godt! I større plagg kan den både nuppe og sige en del, men til vester og mindre plagg er den en foreløpig favoritt her...


2 kommentarer:

  1. flott hals! Jeg er også blitt så glad i Drops sitt ekstra fine merino, og kjøper inn litt når det er på tilbud.

    Ingenting er så godt garn som ikke klør!

    SvarSlett
  2. Skjønner at dette er et garn jeg må prøve, såg på det i salgs-tider men viste liksom ikke helt hva jeg skulle strikke. :)

    SvarSlett