23. nov. 2011

Plan C

For en liten stund siden la Merete som har bloggen monstermønster ut mønster til en genser hun har laga! Jeg har fulgt bloggen hennes i 3 år og liker veldig godt hennes kreative krumspring og mønsterjusteringer:-)
Derfor var det ekstra gøy å få denne genseren som hun selv har designa på pinnene... hele genseren utenom vrangborden kan strikkes i rettstrikk og det passer meg utmerket! Genseren strikkes fra toppen og ned. Jeg valgte å legge opp fire masker under hvert erme, da min hurtigvoksende modell ser ut til å fylle klærne sine godt;-) 

Som nevnt i forrige innlegg har jeg handla endel garn i det siste - deriblandt disse ferskenfargene fra holstgarn, de ble fargefeltet på genseren. Grunnfargen er en brun farge fra duo kjøpt på garnbutikk i Kristiansand.


Mønster: Plan C Tusen takk Merete!
Garn: Holstgarn og Duo
Pinnenr: 2,5 og 3
Knapper: 6 stk

6 kommentarer:

  1. Så fine fargane blei i lag :-) og like effektivt som alltid. Til og med ferdigmontert. ;-) Cili :-)

    SvarSlett
  2. Å, det var nydelig fargekombinasjon! Kjempefin genser, kan også tenke meg å prøve Meretes mønster :O) Må sjekke opp det Holstgarnet du nevner, men har jo en del annet garn å ta av her hjemme allerede, hehe... Takk for koselig kommentar på bloggen min :O)! hilsen fra Nina

    SvarSlett
  3. Hohei for en fart! Knallfin ble den!!! Og sikkert lurt med noen ekstra masker...hihi ;)

    SvarSlett
  4. Så fin i ferskenfarger og brunt! Stilig til ei lita frøken. Takker for gode tilbakemeldinger på mønsteret, det hjelper når man skal skrive det tydeligere....

    SvarSlett
  5. Nydelig genser:) Tror du det går an å strikke hele genseren i Holstgarn?? Lurer på å bestille litt av det:)

    SvarSlett
  6. Takk for koselige kommentarer! Jeg tror det går veldig fint å strikke hele genseren i Holst garn... har planer om det selv også;-)

    Det som er så fint med å strikke fra toppen og ned slik mønsteret på denne er, er at du kan prøve den på underveis, og gjøre noen ekstra raglanøkninger om du trenger den litt større...

    Lykke til!!

    SvarSlett