18. nov. 2011

Lilla bladmønster

Det er vel oftest i adventstiden vi kan komme over lilla blader (i butikkene vel og merke...) men lilla blir det når favorittfargen til tantegull er lilla:-)


Denne toppen har jeg lenge hatt lyst til å strikke... nå rykket den endelig frem i køen og kom på pinnene! Som utflyttet rogalending har jeg nok et ganske så patriotisk forhold til garn, nærmere bestemt sandnesgarn. Men patriotismen måtte vike for å få prosjektet på pinnene i tiltenkt øyeblikk, så da fikk jeg muligheten til å bli kjent med mirasol. Et trivelig bekjentskap som jeg fornøyd noterer at har noe lenger løpelengde enn sandnes alpakka, det førte til at jeg kun trengte to nøster til denne toppen i str 2-3 år enda jeg strikket lengden til 4 år siden tantegull er en lang slank modell... (oppskriften sa 3 nøster)


Mønster: Topp med bladmønster(mix barn 0910)
Garn: Mirasol ca 100g
Pinnenr: 3,5 og 4
Str: 2-3 år

2 kommentarer:

  1. Hei, tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min slik at jeg oppdaget bloggen din. Ser du strikker veldig mye fint så legger meg til so følger her jeg. :) lilla er forresten veldig fint synes jeg også, og jenta blir nok veldig fornøyd med vesten sin. Nydelig ble den. :)

    SvarSlett
  2. Og jeg kan bare bekrefte at denne ble veldig godt mottatt - LILLA!!! ;)

    SvarSlett